PRAKTIČNA OBUKA VOŽNJE U AŠ “STOP LINE”

Praktična obuka se sastoji iz 40 časova vožnje.

Časovi vožnje Auto škola Stop line

Najbitniji segment obuke vozača svakako jeste praktična obuka upravljanja vozilom u saobraćaju.

Zabluda je da se vožnja uči tek nakon sticanja vozačke dozvole. Tada stičete dodatnu rutinu i iskustvo.

Zato pažljivo birajte auto školu.

Svako, ko se bar malo potrudi može da nauči da vozi bezbedno. Ne verujte u priče da nisu svi za volan. Na prvim časovima vožnje učite samu tehniku vožnje i normalno je da vam se auto više puta ugasi. To ne treba da Vas obeshrabri jer već nakon par časova auto će početi da Vas „sluša“ i kretanje će biti sve bolje.

Osnovni uslovi za dobru obuku:

apsolutno ispravno vozilo
instruktor koji ima znanje i želju da Vas nauči da vozite
Vaša zainteresovanost i posvećenost

Kada se može početi sa vožnjom, uslovi?

položen teorijski ispit (test)
važeće lekarsko uverenje
16 godina starosti

Kako izgleda obuka vozača, plan obuke?

Plan praktične obuke sadrži 40 časova vožnje. Dobar instruktor prilagođava obuku mogućnostima svakog kandidata …

1. Početna obuka na poligonu

Primarni cilj je učenje osnovnih radnji kao što su: pokretanje vozila, promena brzina, zaustavljanje, vožnja unazad i sticanje osećaja za upotrebu kvačila (spojnice), upotrba vozačkih ogledala pri vožnji unazad itd …
Izvođenje poligonskih radnji po zadatom redosledu

2. Ulice sa slabim intenzitetom saobraćaja

Promena prvog, drugog i trećeg stepena prenosa kao i učenje kombinovanog kočenja upotrebom radne (nožne) kočnice i „motornog kočenja“
Prolazak kroz raskrsnice regulisane „pravilom desne strane“, skretanje, održavanje pravca, mimoilaženje, obilaženje, polukružno, upotreba signalizacije itd…

3. Ulice sa srednjim intenzitetom saobtaćaja

Promena prvog, drugog, trećeg i četvrtog stepena prenosa kao i uvežbavanje kombinovanog kočenja upotrebom radne kočnice i „motornog kočenja“
Raskrsnice regulisane saobraćajnim znakovima ili semoforima
Skretanje ulevo sa propuštanjem vozila iz suprotnog smera
Prestrojavanje i promena saobraćajne trake u „gužvi“

4. Ulice sa jakim intenzitetom saobraćaja

Promena prvog, drugog, trećeg i četvrtog stepena prenosa kao i vežbanje kombinovanog kočenja upotrebom radne (nožne) kočnice i „motornog kočenja“
Pravilno izvođenje radnji vozilom u saobrabraćaju, držanje bezbednog odstojanja
Vožnja u „stani kreni“ režimu, zastoj saobraćaja
Vožnja autoputem, pravilno uključivanje, isključivanje i preticanje
Vožnja brzinom većom od 50 km/h

5. Noćna vožnja

Upotreba svetala
Uključivanje dugih ili kratkih svetala u toku vožnje
Podešavanje visine svetlosnog snopa kratkih svetala
Upoznavanje sa specifičnošću noćnih uslova vožnje
Zaslepljenost vozača vozilom iz supreotnog smera, prilagođavanje brzine uslovima vidljivosti, loša signalizacija itd …

6.Uvežbavanje radnji u saobraćaju (sticanje rutine)

Pravilno izvođenje svih gore navedenih radnji u saobraćaju radi sticanja navike i potpune automatizacije svih radnji

7.Uvežbavanje ispitnih trasa

Vožnja ispitnim trasama na kojima se polaže vozački ispit
Vežbanje radnji koje su se pokazale kao problematične za kandidata
Poligonske radnje

Čas vožnje traje 45 minuta vožnje! Možete imati maksimalno dva časa vožnje dnevno u vidu dvočasa 90 min.