zamena-gume

Saveti kako zameniti gumu na automobilu

Brojne situacije u kojima se mogu naći vozači kada je potrebno zameniti gumu, a u tom momentu nastaje blokada, strah, a na kraju i nesigurnost same zamene te je zamena gume jedan od najačešćih bauka mnogim vozačima.

Ukoliko ste vozač pucanje gume nije problem sa kojim se nećete susresti, a kako ne morate uvek da zovete službu pomoći na putu i izgubite dragoceno vreme, mi vam u današnjem blogu dajemo praktične savete kako da zamenite gumu na vašem automobilu.

Zamena gume je jednostavan proces iako nekima deluje komplikovano, pogotovo mladim vozačima koji su tek izašli iz auto škole.

Osnovna pravila prilikom menjanja gume

S obzirom na to da je ovo takozvani prljavi posao, poželjno je da u svom automobilu imate par rukavica, a ono što na početku morate obezbediti jeste da je vaš automobil na ravnom, a vi obavezno podignite i ručnu kočnicu i ubacite u brzinu (ukoliko je vaš automobil sa maneulnim – ručnim menjačem), odnosno u položaj P (ukoliko koristite automobil sa automatskim menjačem).

U prostoru ispod prtljažnog prostora ili na podu automobila sa donje strane uglavnom se nalazi rezervna guma kao i sav potreban alat a to je dizalica i ključ za odrvrtanje.

U najvećem broju slučajeva tu ćete naći i pomoćnu gumu kod koje je potrebno obratiti pažnju na ograničenje brzine kretanja.

Šta uraditi pre skidanja točka?

Najpre uklonite ukrasni poklopac (ratkapnu) i odrvrnite vijke dok je vaš automobil još na zemlji.

Prilikom otpuštanja vijaka pazite na redosled, odnosno u praksi postepeno otpuštajte paralelne vijke.

Odvrtanje radite tako što okrećete u smeru koji je suprotan od kazaljke na satu, a ukoliko vam je teško da ručno otpuštate pokušajte da ih odvrnete nogom koristeći težinu svog tela.

Kako postaviti dizalicu?

Nakon što ste odvrnuli točak sledi pozicioniranje dizalice, a utori za dizalicu se uglavnom nalaze ispod pragova.

Bitno je da dižete automobile sve dok točak ne odvojite od tla, a nakon toga odvrnete vijke do kraja i skinete točak.

Kada je potrebno da vratite točak držite se obrnutog principa.

Nakon što postavite točak blago zategnite vijke, a zatim spustite automobile pa zategnite vijke do kraja.

Ono što svakog dana možete raditi kako biste bili sigurni da ćete uspešno zameniti gumu na automobilu jeste da redovno proveravate pritisak, ali i da ne zaboravite na rezervnu gumu koja može lako da se izduva nakon dugog stajanja.

Nije bitno da li ste od onih koji vole da plate stručnjaka ili uvek imate nekog od poznanika i rođaka koji vole ovakve poslove i možete ih pozvati u bilo koje doba dana, ali znanje menjanja gume nikada nije na odmetu.

Kada bismo proces menjanja gume stavili u pet koraka on bi izgledao ovako:

  1. Smestite se bezbedno i to bez odlaganja odmah pri prvom čujnom signalu iz gume. Dakle sklonite najpre svoj automobil na neki parking, ugasite motor, upalite stop svetla i obavezno povucite ručnu kočnicu. Ukoliko je moguće neka svi putnici koji su u tom trenutku napuste vozilo. Bitno je da je vaš automobile na ravnoj površini koja neće klizati, a sam proces zamene protekne bez nekih oštećenja i bezbedno. Zakon u situaciji ako je vaš automobile sa probušenom gumom kaže da je potrebno postaviti sigurnosni trougao 50 metara iza vozila i uključiti sva četiri migavca.
  2. Podignite auto tako što ćete prvo dizalicu postaviti na čvrstu podlogu, a ukoliko je vaš auto silom prilika na nekoj mekoj podlozi – potrebno je da ispod dizalice poturite čvrst predmet (neka daska ili bilo šta što nađete u automobilu ili u vašoj blizini). Dizalicu svakako postavite blizu točka, ali ukoliko postoji mogućnost proverite u priručniku gde se tačno nalazi jer od marke do marke postoje i različite pozicije.
  3. Bezbednost vam je najbitnija te kada podignete vozilo, stavite rezervni točak ispod auta u slučaju da on padne sa dizalice. Podrazumeva se da se nikako ne podvlačite ispod samog automobila ukoliko je slučaj da ga drži samo dizalica.
  4. Skidanje točka nije neka filozofija – jednostavno sa oštećenog točka sklonite poklopac te otpustite matice kojima je on pritegnut. Nakon toga tu istu stranu automobila u potpunosti odvojite od pogloge dizalicom i odvrnite šrafove.
  5. Sama zamena točka je jednostavna zaista, a potrebno je da u ovom koraku možete iskoristiti poturanje točka ispod automobila, samo što vam radi sigurnosti savetujemo da oštećeni točak stavite ispod automobila dok rezervni montirate. Prilikom zatezanja matica koristite lagane pokrete, te kasnije i polako spustite automobile na podlogu. Nakon što to uradite tek tada snažno zategnite matice adekvatnim ključem i to unakrsno.

Zamena točka nije neka velika nauka, potrebno je samo biti strpljiv, pažljiv i sve će biti realizovano najbezbednije.