voznja po snegu

Saveti za zimsku vožnju

Sneg i leg umnogome otežavaju vožnju, nadamo se da ste obezbedili zimske gume na svom automobilu te ćemo se u ovom tekstu pozabaviti praktičnim savetima koji važe tokom zimske vožnje.

Ipak je put kočenja u zimskom periodu duži, automobil vas slabije sluša, a i sve je generalno rizičnije.

Ako niste polagali vožnju u zimskom periodu onda će vam ovi saveti svakako veoma značiti.

Za sve one koji prvi put ove godine sedaju u svoj automobil u zimskim uslovima, ali i one koji su još uvek nesigurni u vezi sa zimskom vožnjom imamo par saveta.

Kretanje iz druge brzine

Kretanje mora biti nežno, odnosno u praksi sve dok točkovi ne proklizvaju kontakt između gume i podloge postoji, zato ako osetite da je baš klizavo bolje je da automobil startujete iz drugog prenosa – jer u tom slučaju razvoj snage neće biti grub kao u prvom.

Oprezni ali i nežni tokom vožnje takođe je potrebno da budete, jer će tokom zimske vožnje vašem automobilu trebati malo više vremena da prihvati sve komande.

Grubost nije potrebna ni kada su uslovi idealni za vožnju, a naročito u zimskom periodu točkovi lakše mogu da prokliznu – i tada nema povratka iz tih grešaka.

Savet prilikom vožnje je da uvek vozite u višem stepenu prenosa nego što je to slučaj prilikom suvog vremena, jer motor na vašem automobilu radi na nižim obrtajima ali i reaguje sporije na pedalu gasa te su manje šanse za neku grešku.

ABS zimi po snegu i ledu

Ukoliko vaš automobil ima ABS ne plašite se vibracije papučice kao i grubog zvuka prilikom kočenja, a svakako je najgora siguracija za zimsku vožnju upravo kočenje.

Kada govorimo o ABS-u bitno je da znate da on ne služi kako bi se vaš automobil zaustavio ranije, bar ne ako je sneg napolju.

On će vam pomoći da biste tokom kočenja mogli da upravljate jer vam točkovi na automobilu neće blokirati.

Čak i iskusnim vozačima zanošenje u krivini može biti posebna priča.

Ukoliko u krivinu uđete brzo, prednji točkovi vam prokliznu, ono što nikako ne smete da uradite jeste da okrenete volan do kraja i dodate gas.

U takvoj situaciji idealno rešenje je da pustite gas kako bi se auto nagnuo napred i pritisnuo prednje točkove te im dajući na taj način bolje prijanjanje.

Nakon toga ispravite volan jer automobilske gume nisu napravljene da idu bočno.

To je situacija sa prednjim točkovima, ali ako se sa druge strane zadnji kraj vašeg automobila zanese, to znači da prednji drže podlogu dobro i da slobodno možete da nastavite sa upravljanjem.

U takvoj situaciji koristićete kontru volanom – odnosno okrećite u pravcu upravljač tako da točkovi na vašem automobilu stoje u pravcu automobila.

Nemojte se brinuti neka oni stoje u pravcu puta ma kako da je auto okrenut, a nikako ne dirajte ni kočnicu ni gas, jednostavno pustite da automobil sam uspori.

Čim vidite da se automobil ispravlja, krenite i vi da ispravljate volan, a na ovaj način i korišćenjem ovog trika sprečićete zanošenje na suprotnu stranu.

Vožnja u zimskim uslovima za mnoge vozače je bauk, ali ako se na vreme pripremite i pre svega upoznate svoj automobil kako je potrebno, to neće biti slučaj.

Bitno je samo da sve radite polako i nežno, jer upravo žurba u ovakvim uslovima, na snegu i sl. može se pretvoriti u tragediju mnogo brže nego kada je kolovoz suv.

Prosta stvar je da na suvom u skoro većini situacija možete da se izvadite naglim kočenjem ili skretanjem, a uparvo sve to na legu i snegu nije moguće.

Gume su jako bitne u zimskim uslovima

Dobre gume i nežno pritiskanje papučica je osnova za zimsku vožnju.

Međutim, osim dobrih trikova i tehnike vožnje tokom zimskog perioda potrebno je i da se pripremite valjano pre svake vožnje.

Pre nego što uopšte i startujete motor, očistite svoj automobil od snega i lega, ali ne samo stakla, svetla i prostor oko točkova već kompletno vozilo kako ne biste sa preostalim snegom napravili problem vozačima koji su iza vas.

Problematično može biti i kretanje iz snega, a u toj situaciji prvo bi trebalo da očistite prostor oko vozila lopatom, a ako niste opremljeni alatom onda je najbolje da se iz snega ičšupate vožnjom napred – nazad.

Kada uočite da ste napravili malo slobodnog prostora, krenite pažljivo i to iz drugog stepena prenosa.

Tokom same vožnje bitno je naravno da poštujete propise, ali i da držite odstojanje bar dva do tri puta veće nego obično, a vožnja po magli može biti i naporna i opasna te je potrebno da uključite oborena i svetla za maglu.

Ukoliko se prvi put suočavate sa zimskom vožnjom, pripremite se dobro ali nemojte paničiti.

Budite svesni činjenice da upravo zimska vožnja zahteva veću koncentraciju, a nikako umorni nemojte sedati za volan i ukoliko imate duži put pravite obavezno češće pauze i predlažemo Vam da pročitate savete za duga putovanja.